Werkwijze

Concept

Een succesvolle digitale uitgave start met een zorgvuldig uitgewerkt plan, daarom gaan we eerst met jou als opdrachtgever om tafel. In dit overleg staan enkele vragen centraal: wat is het doel van de uitgave, wie is de doelgroep en op welke wijze is de doelgroep te bereiken? Aan de hand van deze informatie stellen we een bladformule en een mediaplan op.

Doel

Een duidelijke doelstelling biedt een stevige basis. Wat wil je bereiken met je magazine? Wanneer beschouw je de resultaten als een succes? Een doelstelling kan gericht zijn op bepaald bereik, maar bijvoorbeeld ook op hoeveelheid gelezen content, doorklikratio, harde verkoopcijfers of groei ten opzichte van een eerdere uitgave.

Doelgroep

De doelgroep is key in de ontwikkeling van een (online) magazine. Wie wil je bereiken met je magazine? Is de lezer een professional of een particulier? In welke leeftijdsgroep valt je lezer? Gebruikt je lezer social media? Op basis van je doelgroep bepalen we onder meer de ‘tone of voice’, verschijningsfrequentie en wijze van verspreiding.

Inhoud

De lezer centraal stellen is van levensbelang als jij je doelgroep daadwerkelijk wilt bereiken met een online magazine. Denk niet vanuit je bedrijf, maar denk vanuit je lezer. Als de inhoud je lezer niet voldoende boeit, dan ben je de lezer kwijt. Zorg ervoor dat je relevant, inspirerend, verrassend en uniek bent.

MediaRunners kijkt samen met jou of gewerkt wordt met bestaande content of dat we aan de slag gaan met nieuw te maken materiaal. Daarnaast kunnen we je adviseren in de creatie van nieuwe content of je daarbij zelfs volledig ontzorgen door de contentcreatie op ons te nemen. Je kunt ons inschakelen voor (eind)redactie en fotografie. Met onze uitgebreide ervaring met verschillende doelgroepen – zowel professionals als particulieren – weten we als geen ander hoe we de doelgroep op positieve wijze kunnen binden.

Vormgeving

De vormgeving van een online magazine heeft grote invloed op het succes van de uitgave. Voor een optimale beleving horen (bewegend) beeld en tekst perfect op elkaar aan te sluiten. De juiste vormgeving en toegevoegde interactieve elementen zorgen voor een herkenbare en betrouwbare uitstraling van je merk, organisatie of bedrijf.

Voor de vormgeving van online magazines maakt MediaRunners gebruik van de geavanceerde publicatietool van Instant Magazine. Hierdoor ben je als opdrachtgever altijd verzekerd van een uitgave waarin de nieuwste digitale technieken zijn gebruikt.

Profiteer van

  • Technische support
  • Betrouwbare hosting
  • Volledig responsive
  • Fullscreen video
  • Integratie Google Analytics
  • Personalisatie
  • Eigen huisstijl en fonts
  • Zoekmachineoptimalisatie
  • Social share
  • Formulierintegratie
  • Offline beschikbaar
  • Social inlog
  • Lead generation
  • Maatwerk
  • Etc.

Verspreiding

Na de vormgeving en de publicatie van je online magazine begint het echte werk, het onder de aandacht brengen van je magazine bij de doelgroep. Dit is een tijdrovend karwei en vraagt voor een maximaal bereik meer dan een eenmalige aankondiging dat het magazine live is.

MediaRunners helpt je op weg met een mediaplan om je doelgroep optimaal te bereiken. Denk hierbij onder meer aan een zorgvuldig opgezet tijdplan waarin beschikbare kanalen als website, nieuwsbrief en social media praktisch en slim worden ingezet om je lezers aan te spreken.

Analyse

Gefeliciteerd! Je online magazine is gepubliceerd en het is gelukt om de doelgroep te bereiken. Maar hoe nu verder? Heeft je magazine de eerder opgestelde doelen bereikt? Reageert de doelgroep zoals je verwacht? Hoe goed wordt je content daadwerkelijk bekeken en gelezen? Dit zijn vragen die in het verleden bij printuitgaven niet of nauwelijks te beantwoorden waren, maar die bij een digitale uitgave in belangrijke mate uitstekend meetbaar zijn.

MediaRunners analyseert na publicatie van het magazine de resultaten met behulp van Google Analytics. We kijken onder meer naar (unieke) bezoekersaantallen, best gelezen artikelen, de duur van het bezoek, scrolldiepte en gebruik uitgaande links. In overleg met de opdrachtgever besluiten we over optimalisatie van de huidige en eventueel toekomstige uitgaven.

Kennis

Waarom gebruikmaken van de service van MediaRunners als je zelf een magazine kunt maken met behulp van een publicatietool? Het creëren van een professioneel magazine vraagt veel tijd en content- en vormgevingskennis. Wij hebben jarenlang ervaring in het uitgeversvak en weten precies wat wel en niet werkt online. We kennen alle trucs en technische handigheden en leveren creatief maatwerk. Je hoeft het wiel dus niet opnieuw uit te vinden. Via MediaRunners profiteer je bovendien van een aantrekkelijke korting op je hosting- en licentiekosten en je hoeft je geen zorgen te maken over technische ondersteuning.

Heb je in samenwerking met MediaRunners een (of meerdere) magazine(s) gemaakt en wil je de magazines in de toekomst toch in eigen beheer uitbrengen? Dat is natuurlijk geen enkel probleem, we dragen het bestaande account dan aan je over zodat je moeiteloos verder kunt werken.